In my neighbourhood

Som ni vet bor jag på ett vandrarhem nu under tiden jag jobbar i Stockholm. Mina "grannar" eller vad man ska kalla det, är ett gäng rörmontörer i övre medelåldern. Vi har liksom blivit kompisar eftersom vi har pratat med varandra i princip varje dag efter jobbet. De är så himla snälla mot mig hela tiden, de bjuder mig på öl ("Jomen ta en öl till maten nu!"), snaps, whiskey och vad det nu kan vara som de dricker eller äter för tillfället, haha! En av dem, min favorit, bjöd mig på en bit rökt renhjärta! Det trodde jag aldrig, att jag skulle åka till Stockholm och äta renhjärta, haha! Dessutom har jag fått lära mig hur hela ståltillverkninsprocessen går till! Masugnar och koks och allt vad det var, DET NI! Hahahaha! ;D

Igår kom jag "hem" och klagade över att jag var så hungrig att jag fått ont i huvudet, och frågade om de visste var man kunde beställa pizza i närheten. Då fick jag skjuts av dem(!!) till en pizzeria så att jag kunde köpa mat! Väl på pizzerian börjar jag prata med pizzabagaren, och han berättar lite om sig själv och vi pratar lite om Stockholm och livet i allmänhet. Sen när jag gick fick jag extra såser och bröd, haha! Så OTROLIGT snälla människor det finns, jag är så glad att jag får träffa så många av dem! :D

Det går lättare på jobbet här nu också, det är inte lika stressigt som sist jag var här. Det är alltid något att göra, men jag vet att jag inte kan göra allt, så jag tar det lugnare. Evelina kommer styra upp alltihop sen när hon kommer, så det ordnar sig liksom.

Nu ska jag se på det nya How I met your mother-avsnittet, WOHO!



Kommentarer:
Postat av: Carro

Kul med trevliga människor! =D

2009-09-22 @ 22:17:25
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Ja jag ska nog köpa till det där gråa, jag trodde typ att det var mossgrönt först! =) Man får ju köpa till en applikator för 39,- när man handlar pärlemo för 109,- Annasr kostar den ju typ 79 tror jag! Haha i vilket fall som helst behöver jag en ny ögonskugge pensel!! =D

2009-09-22 @ 23:14:25
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Dinmamma!

Roligt att de är snälla mot dig men "Akta dig för fulagubben och ta inte emot godis om de bjuder dig Elin." Kram mama

2009-09-23 @ 00:21:06
URL: http://minmammas.blogspot.com/
Postat av: Carro

Sv: Det är en pensel och inte skumapplikator. Jag köpte aldrig penseln, men när jag provade med en här hemma blev det jättebra! Ta lite löspuder under ögat när du tar på ögonskuggan, för då är det ju lättare att få bort ögonskugga som ramlat ner.

=)

2009-09-23 @ 17:21:16
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Ja det blir nog så! =)

2009-09-24 @ 12:34:39
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback