Motivation (och svävande shorts)!

Idag har jag frågat folk om träningsmotivation och fått riktigt bra svar, så nu känner jag mig fylld av idéer och vilja och det känns så himla bra! Delar med mig av de svar som inspirerade mig mest:

1. Vad motiverar dig till att vilja/orka träna?
- Det är tråkigt, jag tvingar mig själv, försöker att tänka på resultatet av att springa. Har du någonsin ångrat ett träningspass?
- Att jag ska trivas bättre med mej själv.
- Fokusera på vad som händer i längden, om jag lever ett sådant liv.
- Känslan efteråt. Och att det är väldigt roligt på de flesta pass :)
- Att det är roligt är väl rätt motiverande, så träna något som är kul att träna
- Det är struktur/rutin som gör att man inte tappar motivationen.
- Ingenting är så roligt som rida, det känns inte ens som träning!
- Promenader är så skönt
- Det som motiverar mig är att jag vet att måbraendet förr eller senare kommer, om man bara ligger i.


2. Vad finns det för olika träningsformer? Helst billiga, men alla tips mottages tacksamt!
- Badminton! :D
- Morgonpromenader och promenader överhuvudtaget
- Kroppsviktsträning. Skräddarsy eller köp en bok, fastna inte i planeringsstadiet som många gör för att de inte vet vilka metoder som är de optimala. >Länk till övningar<

3. Tipsa om småsaker man kan tänka på i vardagen också, i stil med att välja trappor över hissar osv.
- Cykla eller gå  istället för att ta bilen/bussen
- Träna med någon, motivera varandra!
- Minskade på sockret, ser skillnad efter ett par månader.

- "Jag gör det imorgon" är en dödssynd!

4. Jag är en person som vill se snabba resultat i ALLT, så det är svårt för mig att orka vänta på något som "kanske kommer senare" liksom.. Några tips om hur jag kan tänka?
- Nyckeln är att klara av de första gångerna och komma ifrån tänket att varje träningstillfälle är värsta grejen. Lyckas man med det - åtminstone har jag känt så - går resten ... kanske inte som på räls, men mycket lättare. Träningen blir en naturlig del av vardagen, något "man bara gör".

Du kommer nog märka en del resultat ganska snabbt, kanske inte synliga sådana, men din styrka och kondition kommer drastiskt öka bara efter några enstaka tillfällen. Denna nyvunna energi brukar motivera en att jobba vidare mot de långsiktiga målen.

_______________________________________________________________________

Imorgon är det jag som pallrar mig upp och går en morgonpromenad innan jobbet, minsann! :D Ska fixa ihop ett litet eget träningspass till mig själv också med hjälp av de där kroppsviktsövningarna  i länken ovanför. Ska köpa ett par sådana här fina svävande shorts imorgon också, så jag har ett par.

Hoppas ni också blivit peppade av detta och tar tag i er träning ni också!
 



Kommentarer:



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback