Sammanfattning av år 2008

Januari
Spenderade en hel del tid hemma hos Max, den 9:e blev vi tillsammans!
Jag sjöng mycket på Pocahontas-låten ”Färger i en vind”
Fick mina första t-shirtar från Threadless
Började måla akvareller lite smått
Max fyllde 19
Jag fick en söt lapp i min vante
Började måla av Max med blyerts

Månadens bild:



Söto!

 Februari
Praktiserade på KappAhl
Becca och jag bokade resan till Rhodos
Felicia fick kattungar
Jag fick bindhinneinflammation
Var också på mitt första LAN, hehe
Kom med i Nya Wermlandstidningen på en liten bild från lanet, men som tur var syndes jag knappt.
Jobbade extra i smyckesbutiken
Max och jag såg Jumper på bio

Månadens bild:



Infektion :(

Mars
Blev bjuden på lyxfrukost på Plaza en dag
Det blev vår och Becca var på semester och jag saknade henne i skolan
Färgade håret mörkrött
Mormor tvättade pengar och det var begravning för min gammelgammelmoster
Var på Roberts vernissage
Försökte bli klar med APU-rapporten
Beställde Arvika-biljetter

Månadens bild:



Min maffia-mormor tvättar pengar

April

Köpte fler threadless-tishor
Fick studentmössan!
Var på barnkalas
Blev klar med Beccas bokomslag till projektarbetet
Såg den största och läskigaste majbrasan i mitt liv

Månadens bild:



Bokomslaget

Maj
Blev klar med projektrapporten
Såg Magnus Betnér live med Max
Drog till Rhodos en vecka med Becca
Gjorde min egen studentskylt för att det var kul

Månadens bild:



Jag och Becca på Rhodos <3

Juni
Fixade fullständigt gymnasiebetyg dagen innan studenten(!)
Tog studenten, med allt vad det innebar!
Var på studentbalen
Firade midsommar med alla vänner hos Max
Var med Becca på tv-inspelning i Stockholm!
Jobbade på Peace&Love, bäst var Linn&My, Crystal Castles, Veronica Maggio och The Hives. Sämst: Blev jätteförkyld med feber sista dagen.

Månadens bild:



Balen

Juli
Var på Arvikafestivalen, bäst var Hot Chip, Familjen, Andreas dikt, första dagens fylla och att vi hittade vårt tält på söndagen. Sämst var att vara sjuk.
Gjorde egna smycken
Gick till en frisör för första gången på aslänge och han svek mig totalt. Jag fick en 40-talsfrilla och sjukt mycket sämre självförtroende.
Började bloggdesigna och startade bloggen http://elindesign.blogg.se/
Ritade med ritbrädan och gjorde pärlplattor
Fick jobb på kycklingfabriken
Fyllde 19
Vi målade om i Max rum

Månadens bild:



Hot Chip. Älskar den här bilden.

Augusti
Åkte till Norge med tjejerna och skulle skaffa skattekort, men jag hade glömt mitt pass, så jag fick åka dit igen med mamma en vecka senare.
Var en vecka i stugan i Lysekil med Max
Vi köpte kylskåp och bil inför hösten
Tatuerade mig

Månadens bild:



Tatuering!

September
Började jobba i Norge och hade mycket hemlängtan
Vi upptäckte Gränslöst, en helt fullproppad butik i Töcksfors
Tappade bort mig i Dyvelsten, jävligt lyckat, haha
Vi satte upp en arg lapp där vi uppmanade folk på vandrarhemmet att diska sin egen jävla disk.

Månadens bild:



Vårt (vandr)andra(r) hem ;)

Oktober
Vi var på personalfest, det var galet. Vi var fullast och skämde säkert ut oss, haha. Men vad gör det om hundra år liksom?
Fick vår första lön
Hade roligt åt norsk hiphop (jeg lurer på hvad du har i bagasjen & hva gjør du nå?)

Månadens bild:



Personalfesten..ehrm.. xD

November
Upptäckte oljepasteller
Det började bli kallt
Jag fick min Ipod och min laptop <3
Var i Göteborg en helg med tjejerna. Linns födelsedag spenderades på sjukhus pga mig.
Mådde skit
Var på bio med Max, såg Burn after reading
Jag var sugen på en hamburger-telefon
Max var i Thailand i två veckor, uscha.

Månadens bild:



Bästa <3

December
Det snöade i Norge
Våra kontrakt på fabriken gick ut 19:e
Vi flyttade äntligen hem från vandrarhemmet!
Firade julafton och öppnade min andra blogg för allmänheten
Firade nyår hemma hos mig med tjejerna. Klart vildaste nyår! I had a blast!

Månadens bilder (tar en extra här, för att vi är så stygga):

 

Det var 2008 det! :D




Kommentarer:
Postat av: Max

Soft inlägg :D

2009-01-15 @ 01:04:52
URL: http://siae.blogg.se/



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback