Mitt livs soundtrack

Jag kände mig tvungen att skriva upp det här, så att jag inte glömmer. Eller, vem fan försöker jag lura, hur skulle jag kunna glömma det? I vilket fall...

Om jag fick välja en enda artist som skulle vara min musikaliska följeslagare under hela livet, skulle jag utan tvekan välja Håkan Hellström. Nu låter jag väl som ett jävla pop-offer, men jag kunde inte bry mig mindre. Sanningen är att han är den enda person som genom sin musik kan få mig att känna mig så, ja, vad ska jag säga? Så... jag. En låt får mig totalt euforisk och otroligt tacksam medan en andra får mig att vilja gråta sönder mitt hjärta, medan en tredje får mig att längta efter något jag varken vet vad det är eller någonsin kommer hitta, en fjärde gör mig djupt rörd och en femte får mig att skratta och längta tillbaka till regnbågens glansdagar och karnevalernas sprudlande färgregn... Myeah.



rockenroll blå ögon igen

P.S. Är det bara slump att jag hittade en bild på Håkan när jag googlade "soundtrack of my life"?
PP.S. Jag måste verkligen börja rita på riktigt, jag kan ju vafan.



Kommentarer:



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback