Ledig

Det är precis vad jag är imorgon. Fri som en fågel, woho! Inte för att jag på det minsta sätt ogillar mitt jobb, men det är skönt att kunna göra precis vad man vill någon dag emellanåt också ;) Mitt "ledighetsval" imorgon faller på att... *trumvirvel* ...städa hela lägenheten!!! Ja, det låter tråkigt, men när man väl kommer igång kan det vara rätt okej. Det är minst sagt välbehövligt i alla fall. Jag ska släpa iväg alla våra pantflaskor till Ica, jag tror att vi har typ 3-4 kassar som vi inte har orkat gå iväg med, hahaha!

Som ni vet hyr ju Linn och jag vår nuvarande lägenhet i andra hand. Vårt kontrakt går ut snart, så nu letar jag boende i Göteborg för fullt. Jag är 100% säker på att jag vill bo kvar i Göteborg. Linn har många olika framtidsplaner, men i vilket fall skiljs våra vägar tyvärr åt. Kommer sakna henne något otroligt.. Lova att du kommer och bor hos mig sötnos :D.

Klockan sex imorgon ska jag iväg och kolla på ett "rum"( det är väl snarare en liten etta) som jag kanska ska hyra. Det är 12 m² stort och möblerat med en säng, ett skrivbord, stol, byrå och en garderob. Det finns en egen ingång och har ett mini-kök i hallen med två induktionsplattor, micro, vattenkokare, kyl & frys. Man har också ett helt eget badrum som är nyrenoverat (ser asfräscht ut på bilderna)! Dock finns det inte vatten i hallen/köket så det får man ta från badrummet, men det är ju inte hela världen! Bredband, el, och värme ingår också i hyran. Det verkar verkligen jättebra för mig, så jag hoppas att jag inte får några obehagliga överraskningar imorgon.. Hon som äger huset verkar väldigt trevlig, så det ska nog gå bra! (Kul info är att det bara ligger ca 15-20 minuters gångväg från mitt nuvarande hem, så jag känner ju till området lite :D) Wish me luck!

Just det ja, en av mina arbetskompisar kommer vara ledig i tre veckor framöver och idag gav hon mig ansvaret för sminkavdelningen i butiken som hon normalt bossar över! Så jag ska hålla ordning, se till så att det alltid är påfyllt (vilket man ska i vanliga fall också, men nu blir det lite extra eftersom huvudansvaret är mitt) och beställa hem när det tar slut. Det känns väldigt kul! Tack igen Nakita, I will make you proud :D Och, som sagt, ha så sjukt gôtt på Bali!

För att det här inlägget inte ska bli som en textvägg får ni en bild på min middag, schnizel & mos, gott! Ser ganska konstigt ut på bilden dock xD



Trist att äta såhär mysigt helt själv bara, men snart kommer Linnsey Flohan hem igen ;D

Sov gott nu allihop!

P.s. Till mamma: Jag bad faktiskt om receptet. ;)



Kommentarer:
Postat av: din mamma

Hahaha!

Ja du är allt rolig du! Här satt jag jätteimpad och tyckte du var så redig som lagade så god mat till dig i din ensamhet./kram

2009-04-17 @ 04:07:31
Postat av: Elin

Men du fattar ju inte xD KLADDKAKE-receptet menar jag ju förstås! Tror du verkligen inte att jag kan göra schnizel och mos utan recept!? :D

2009-04-17 @ 12:46:51
URL: http://beatcontrol.blogg.se/
Postat av: Elin

Varför är du ens vaken klockan 04..? :D

2009-04-17 @ 12:47:24
URL: http://beatcontrol.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha ja du bad faktiskt om kladdkakereceptet! =D Men som sagt det kanske var lite konstigt att skriva det som kommentar på just det inlägget.. haha! =D

2009-04-17 @ 23:44:55
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback