Stockholm, dag 2

Idag började jag med att lämna hotellet och släpa alla mina saker till jobbet. Nästa vecka tänker jag fan inte släpa med mig så mycket!! Ska köpa reseförpackningar till schampoo och annat så att det inte blir så jäkla tungt! Dessutom tänkte jag inte på att jag skulle gå så himla mycket, så jag tog bara med mig mina nya lite högklackade stövlar.... Smart Elin! NOT. Jag börjar få blåsor i händerna efter att ha släpat väskan och jag har en blåsa på ena  hälen stor som en enkrona! Gjorde bilden mindre så får de som vill klicka upp den, haha ;)

 

Det känns väldigt konstigt att jobba här eftersom alla produkter står på andra ställen jämfört med i Göteborg, jag blir lite förvirrad när jag ska hämta en produkt åt en kund och vänder mig åt fel håll, haha! Sen är det väldigt rörigt här också, men det kommer lösa sig i sinom tid :) Bland annat spelade de 50 cent här i butiken i måndags! Helt sjukt, haha! Så det första jag gjorde när jag kom till jobbet imorse var att gå och köpa skivor, så nu har vi två skivor kärleksballader, två med hotell/loungemusik och två med franska lugna låtar. Helbra! Fick beröm för mina val av M. (som f.ö. jobbat i butiken sedan 2004) så det kändes kul också :)

 

Jag får bestämma ganska mycket här,  eftersom jag vet en del saker som de andra inte vet. Sen så är det så att butiken i Gbg verkligen är en toppbutik medan denna just nu är mycket sämre, tyvärr (både utseendemässigt och funktionsmässigt). Så jag jämför allt vi gör här med hur det går till i Göteborg och försöker ändra småsaker så att det blir smidigare :) Tjejerna här välkomnar förändringar och är öppensinnade, och tur är väl det! Tänk om de hade varit helt negativa och satt sig på tvären! Det hade inte varit så kul direkt. :) Men som det är nu känns det verkligen roligt att vara här, det är massor att göra varje dag och det kommer ta sin lilla tid att få i ordning, men vi är redan på god väg! Det gäller bara att fokusera, strukturera och vara positiv! Sen kommer resten naturligt! :)

 

Jag var med under stängningen idag och de stänger inte på samma sätt som vi gör. Det är alltid två som stänger och de har bara en kvart på sig! Istället för att räkna en kassa i taget lägger de ihop båda kassornas pengar och delar sedan på två mellan kassorna.. Tur att jag inte kommer stänga själv på det här sättet, det är lite förvirrande.

 

Efter jobbet köpte jag månadskort för SL och åkte till vandrarhemmet som jag ska bo på resten av veckan. det är jättemysigt här. Det är ett stort gammalt hus med lite knarrigt golv som är inrett med ett hopplock av äldre välbevarade möbler. Högt i tak och ljusa färger! Det känns som stugan vi har i Lysekil, så jag känner mig hemma :) Handfat har jag på rummet också, väldigt smidigt :) Kök, dusch och toa delar jag däremot med andra, men det är helt okej för min del, jag är ju van sedan Töcksfors-tiden (länk till en bild på rummet vi bodde fyra pers i under nästan 4 månader), haha! Det är MYCKET finare här kan jag ju säga! Jag tog bilder men råkade ha på macro, så det blev kass kvalité, emn ni får se ändå ^^


Nya friska tag imorgon! Nattinatti!




Kommentarer:
Postat av: Carro

Det ser hemtrevligt ut. Kul att höra att allt verkar kännas bra, förutom skoskaven då :S

Kram

2009-09-02 @ 00:59:29
URL: http://limefruit.bilddagboken.se
Postat av: Becca

Aj, vilken blåsa!! :( Men vad bra att allt går så bra! Du är så duktig Elin, har bara jobbat där på Yves Rocher i några månader och hjälper redan andra butiker! :D De har tur som får dig! :)

2009-09-02 @ 13:19:02
URL: http://thebecca.blogg.se/
Postat av: Carro

AJ vilken blåsa!

Ja butiken i Stockholm har verkligen tur som har fått in en sån bra och duktig tjej!

Du kom förresten tvåa på tävlingen! Vi är grymma! ;)

Härligt att du fick bytt musik också! :D

2009-09-02 @ 15:36:18
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Max

det är en sådan säng jag har :D

2009-09-02 @ 16:49:39
URL: http://siae.blogg.se/



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback