Leftovers (långt inlägg)

(Varför varnar man för långt inlägg egentligen? För att folk är så jävla lata att de inte kan läsa vad som motsvarar ett a4 med text eller? Det är ju sjukt egentligen.. Läser man en blogg är man väl intresserad av personens liv och vill väl därför läsa det? Så det borde väl inte spela någon roll om det är mycket text? Jaja, i vilket fall...)



Jag sitter just nu och dricker ljummen cola och äter godis som blev kvar efter bion igår. Gårdagen avslutade för övrigt en helt underbar vecka! Förra onsdagen var ju jag och Carro på Joshua Radin (AWESOME), och på torsdagen åkte jag hem till Värmland och min älskade Max, som tagit körkort (GRATTIS!) och skjutsade hem mig till honom. Vi åt middag med hans familj, det var mysigt, det var längesedan jag träffade dem också. På fredagen gjorde vi en road trip till Arvika och hälsade på mamma och katterna :) Kvällen spenderades däremot i Skoghall hemma hos Hjelm! Marie var också där, så det blev parmiddag deluxe! ;) Vi lagade mangokyckling och spelade TP. Riktigt kul var det!

På lördagen fick jag träffa både Linn och Mari! Max skjutsade in mig till stan där Linn mötte mig. Åh, min Linn! Det var så roligt att se henne att båda blev helt tårögda, haha! Ändå sedan vi var typ 11 år har vi bott väldigt nära varandra och på senaste tiden till och med i samma rum, så det är lite konstigt att bo i olika land, som vi gör nu! Vi strosade i alla fall runt på stan lite och tog en baguette på Sjöqvistens. Gud vad goda deras baguetter är, det är sjukt! Och jag fattar inte hur mycket jag faktiskt saknar Karlstad ibland alltså. Så himla mysigt att bara gå runt i centrum och känna igen folk man passerar.. Vilket också är en anledning till varför det inte är skönt att vara i Karlstad. Hahaha! Jag gillar att vara anonym och jag gillar att jag, trots att jag åker samma vagn nästan varje dag, aldrig åker med någon jag åkt med förut. Jaja, nu gled jag iväg från ämnet lite.

Linn och jag fick varandra att shoppa upp lite pengar, vilket både är dåligt och roligt! Moahaha! Jag köpte en assnygg midjekort jacka, eller ja, väldigt tunn för att vara en jacka. Den var mest jävligt snygg, haha! Sen köpte jag ett långt linne i ungefär samma färg som jackan och en lång långärmad tröja också, så att jag kan använda strumpbyxor i vinter utan att behöva ha kjol eller jeans. Perfa! Linn tog ett till hål i örat efter mina ivriga påhejningar (hahaha) och det blev grymt snyggt! :D

Efter våra strapatser drog vi hem till Mari till vad som skulle ha varit en filmkväll men som blev en pratkväll. Inte mig emot, det var verkligen skönt och mysigt att prata ut med sina närmsta vänner :) Saknade Becca där bara, men man kan väl inte få allt. Fick skjuts av Linn hem till pappa där världens bästa pojkvän väntade! Han åkte hem till Forshaga mitt i natten för att vi skulle få lite mer tid tillsammans, sötbollen! Pontus var ju också där så det var ännu ett kärt återseende ;) På söndagen kom pappa och Anne (pappas sambo) hem från stugan och jag fick en present av dem ända från Venedig där de varit veckan innan. Det var en grymt cool maskeradmask med långa svarta fjädrar och glitter. Så himla snygg :D Ska ha den som prydnad på väggen när Carro och jag flyttar ihop. Det känns dumt att packa upp den nu ifall jag kanske råkar ha sönder den eller nåt! Men någon gång ska ni få se den ;) Sen fick jag också tre ringar och ett par örhängen av Anne ur den italienska kollektionen (hon jobbar med att sälja smycken), wihoo! Jag åkte hem till Göteborg på söndagen också eftersom jag jobbade i måndags.

Igår jobbade jag till 17 och efter det träffade jag Becca. Hon har varit Au pair i Tyskland sedan augusti, men det känns inte som att hon är i Stuttgart, snarare på andra sidan jorden... I vilket fall ska hon åka till Turkiet med sin familj, så hon åkte hem till Sverige för att de ska åka härifrån tillsammans, vilket innebar att jag fick träffa henne! Herregud vad det var en känslosam dag! Under hela dagen bara väntade jag på att hon kanske skulle komma in i butiken och hälsa, så jag var typ på helspänn. Om jag gick in på lagret och gjorde något kollade jag alltid ut då och då och scannade av kunderna efter någon blond tjej ;D Mitt hjärta stannade nästan när Beccas mamma, lillasyster och mormor och morfar kom in i butiken! Herregud, jag blev helt skakig i händerna och kunde inte fokusera blicken på dem, hahaha! Therese (beccas mamma) märkte nog att jag letade efter Becca för hon skyndade sig att säga "Hon är inte här!" Hahaha! Mina tårar rann ändå, like always när jag träffar folk jag tycker om väldigt mycket! Beccas familj är så himla mysig och det var ju längesedan jag träffade dem också! (Hejhej, jag tror nog att ni läser! ;) )!

Becca och jag skulle gå på bio och se "Flickan som lekte med elden" kvart i sex, så efter jobbet gick jag mot kungsportsplatsen samtidigt som jag pratade i telefon med mamma. När jag lagt på ringer jag Becca och det visar sig att hon är i Nordstan! Haha, så typiskt! Men vi gick och mötte varandra i alla fall. Och jag trodde faktiskt inte jag skulle gråta men det var allt jag kunde göra! Jag kunde verkligen inte få fram något annat än typ "Åååh!" och "Åååh, min Becca!" på någon minut! Haha, så mobbat! Alla runt oss måste ju trott att jag var jätteledsen, haha! :D Det ska bli sååå härligt när hon kommer hem "på riktigt"! :) Eller nej, det jag längtar mest till är december, för då ska jag åka själv till Tyskland och hälsa på! :D WIHO! Det ska bli så intressant att träffa Beccas Tysklandsvänner och framför allt hennes au pair-familj! Eller ska man kalla det städ-med-lite-barnpassningsfamilj kanske? Haha ;)

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag älskar er allihop så himla mycket och ni betyder så otroligt mycket för mig! Tack för att ni finns ♥



Kommentarer:
Postat av: Carro

Jag blev väldigt nyfiken på maskeradmasken nu! =D Det låter nice!

2009-10-22 @ 22:49:02
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback