Bortskämd

Jag har ett jobb. Jag är bara nitton år och har ett jobb som jag tjänar äckligt mycket pengar på och som jag nu funderar på att överge.

Fördelar:
Jag slipper ha ont i ryggen varje dag.
Jag kan slappna av efter jobbet och inte behöva tänka "okej, nu ska jag sova och sen åker vi till jobbet igen om fyra timmar".
Jag kan träffa Max när jag vill.
Jag får bo hemma och slipper det trånga vandrarhemsrummet.
Jag slipper pendla till och från Töcksfors varje jävla helg.
Kanske får ett okej jobb som jag inte behöver känns ångest inför att åka till.

Nackdelar:
Jag kommer inte tjäna lika mycket på något jobb jag har chans till i Sverige.
Jag kommer inte ha så mycket pengar efter de här fyra månaderna p.g.a. skulder, jul, div. resor och teknikprylsköp.

Saker jag kan göra istället:
Kontakta sjukgymnast och börja träna upp ryggen.
Ta körkort.
Plugga på universitetet (om jag kommer in).
Söka lågavlönade jobb i stan.
Sakna mina rumskompisar.
Inse att det kanske inte var värt att sluta.
Rulla tummarna på Arbetsförmedlingen.


... Som ni kanske märker är det sjukt svårt att bestämma sig.



Kommentarer:
Postat av: Linn

det är svårt ;/ min moster sa att de hade börjat avskeda folk i norge nu :o

2008-11-22 @ 16:54:43
URL: http://thelinn.blogg.se/
Postat av: din mamma

Skaffa er en lägenhet och betala för mer yta och bo bättre, kanske eget rum till alla och ett kök. Då kan ni ha besök utan att det stör. Behåll jobben så ni hinner att spara undan en slant till det det extra ni önskar er senare eller till körkortet nu. Max är väl flyttbar han med eller? kram

2008-11-24 @ 17:04:06



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback