Efterlängtad uppdatering!

Härligt att ni saknar mig på bloggen allihopa! ;) Linn stressar mig så det blir ett kort inlägg! Okej, nä, det blir som vanligt, hon får vänta, hähä! Varning för rörigt inlägg, jag är trött.

Torsdag
Jag skulle stänga och de hade ringt in en tjej som var 17 som inte kunde med pappersarbetet vid stängning, vilket inte jag heller kan här, för de gör inte på samma sätt som i Gbg.. Detta resulterade i att jag skickade hem tjejen och fattade nada. Jag fick lämna kassan orörd till den som skulle öppna dagen efter. Det är ju lungt, vi brukar göra så om det blir en diff. Man får någon annans syn på saken och dessutom tänker man klarare när man inte har en arbetsdag bakom sig! :) Vad jag inte tänkte på i torsdags var att det var JAG som skulle öppna dagen efter... Jag hade dessutom glömt köpa mat på eftermiddagen så jag hade inte ätit något efter 12-13, så jag var både hungrig, trött och grymt förvirrad av ett, för mig, helt nytt system. Sedan fick jag snällt stanna kvar till 21, eftersom det var ett företag hos oss och gjorde rent golven. Sammanfattning: Torsdagskvällen SÖG!

Fredag
Vaknar väldigt nervös med vetskapen om att kassan är åt helvete fel och det är jag som ska öppna. Kändes sådär. Väl på jobbet panikade jag och ringde M, som är butikschef i en annan av våra butiker i närheten. Som TUR var så var hon precis vid min tunnelbanestation och kunde hoppa av! Så hon kom och hjälpte mig med allting, så himla snällt av henne! Så det ordnade sig fint :)

Under dagen jobbade jag på att placera produkterna så som de ska stå enligt en viss mall vi har. Det tog lång tid (man blir avbruten av kunder och sådär hela tiden) men jag blev klar med nästan allt. Charlotte fixade resten galant :) Jag åkte tåg hem till Bästkusten och tog ett välbehövligt bad och ett litet minispa. Filade fötterna och rakade benen och sånt härligt! Sen kom Max runt 21 och det var så mysigt! Senast vi träffades var mer än en månad sedan.. Det suger verkligen att inte kunna ses när man vill, jag längtar så mycket efter att bo ihop med min sötboll!

Lördag
Gjorde i princip ingenting alls, tog det bara lungt! Riktigt skönt att bara slappa! Vi var inne i stan en sväng och skulle köpa tågbiljetter, men vi kom 10 minuter efter att de stängt, så det sket sig. Vi köpte mat och sen lagade vi tacos hemma! Grymt gott var det!

Söndag
Vi drog in till stan och köpte en tågbiljett till Stockholm åt mig. Vi åt Chicken Thai på Kosmos (asgott där, prova!) och tittade i några affärer. Jag fick bland annat med mig orangea(??) strumpbyxor som jag velat ha ett tag nu, och lite pysselgrejor från panduro. Köpte örhängeskrokar och fästen. Ni kommer få se vad det blir av det i ett annat inlägg, när jag hittat min smyckestång! ;)

Sen har vi kollat på How I met your mother, och jag har fått mersmak för det igen, har inte kollat på ett tag faktiskt, dåligt av mig, det är ju en så himla rolig serie! :D

Måndag
Klockan ringde första gången 04... HÄRLIGT!!! Inte. Vi kom inte upp förrän ungefär en timme senare, men vi hann. Mitt tåg gick typ fem i sex och jag sov nästan hela resan till huvudstaden. När jag kom fram var det pang på jobb eftersom det var kampanjbyte. Det innebär grundlig städning, byte av produkter på iloter (är fristående hyllor och uttalas typ "ilåer") och rivning + uppsättning av nya prislappar i hela butiken! Det var därför jag åkte så jäkla tidigt! Detta var dagen med stort D eftersom butiken skulle vara tipptopp på tisdag morgon, på grund av ett finbesök från några högt uppsatta franska chefer! Vi jobbade verkligen stenhårt hela måndagen! Det blev en 11-timmars arbetsdag för min del och Charlotte jobbade 12h! Helt sjukt, men samtidigt roligt! Jag lärde mig av torsdagens misstag och såg till att äta ordentligare i alla fall :) På kvällen hade vi bara lite småplock kvar att fixa så det kunde vi med gott samvete lämna till dagen efter!

Tisdag
Upp med tuppen igen, jag och Charlotte bestämde nämligen oss för att vara på jobbet en timme innan fransmännen, vilken innebar att jag gick upp klockan 06. Dock väldigt värt det eftersom vi hann med allt vi skulle göra och lite mer därtill! Däremot fick vi vänta ett bra tag på besökarna, de kom inte förrän vid 12.. men det var bra på ett sätt för jag hann fixa en massa småsaker jag hade missat annars! Butiken är såååå himla fin nu! Vi har en stor växt precis vid ingången, alla produkter står snyggt, vi har ett levande ljus vid kassan så det känns väldigt fräscht och hemtrevligt samtidigt! Besöket gick jättebra och jag tror att vi blev godkända! I vilket fall är jag verkligen jättenöjd med både min och alla andras insatser!! :D

Nu ska jag sova ut, ända till 8, jippie! Haha! Natti :)



Kommentarer:
Postat av: Linn

Va duktigt gjort :D Visste att ni skulle lösa det på nåt sätt :) Prata du franska med dem nu då? Ca va?

2009-09-09 @ 00:34:28
URL: http://thelinn.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag sa faktiskt "je ne comprendre" till en, men han var inte en av de franska cheferna, utan typ min chefs chef. Och han har hjälpt oss under veckan, så jag känner honom lite liksom :D

2009-09-09 @ 00:49:11
URL: http://beatcontrol.blogg.se/
Postat av: My

hahah, Linn är en expert på att tjata på en om att man ska uppdatera.. iofs känns det skumt för min del för hon är oftast med mig i allt jag gör men ändå:P

2009-09-09 @ 01:52:59
URL: http://vnv.blogg.se/
Postat av: Becca

Bra, Elin, jag håller med Linn, väldigt dålig uppdatering! Men äntligen :D Haha! Jädrar vad duktig du är! Chef nästa! :D

2009-09-09 @ 10:23:49
URL: http://thebecca.blogg.se/
Postat av: Mari

Vilket roligt inlägg att läsa :D Fler sådana inlägg tack!! Härligt att besöket gick bra.

2009-09-09 @ 12:31:13
Postat av: Carro

Gött att besöket gick bra! Du är så duktig Elin! =D

2009-09-09 @ 23:16:10
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Dinstoltamamma!

ROLIGT ALLT! Mysigt med "sötboll" hihihi, Sov nu fem kvart i timmen så du kommer ikapp vännen.



MY, allt som står på nätet är ju inte sant så varför inte finta lillasyster någon dag när hon hängt som mest i hälarna på dig och bara hitta på en hel massa konstigt du varit med om den dagen! =))

2009-09-10 @ 01:42:56
URL: http://minmammas.blogspot.com/
Postat av: Elin

Vad ni är söta!

Mari: Vad var det som du gillade med det? Så kan jag försöka skriva mer på det sättet :)

2009-09-12 @ 00:50:06
URL: http://beatcontrol.blogg.se/



Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback